Ook wij waren aanwezig met onze leerlingen en vrijwilligers bij de Cultuurfestival ‘Harmonie van Nederland’. Vriendschap en Vrede was de thema van onze leerlingen. De spectaculaire theatershow ‘Colors of the World’ ofwel de ‘International Festival of Language and Culture’ was dan ook zeer druk bezocht en vond plaats in de Grote Zaal van De Doelen op de schouwburg in Rotterdam.

Kinderen met verschillende etnische en culturele achtergronden lieten op het podium zien welke talent zij uit hun cultuur hebben meegekregen. Op deze manier brachten zij een stukje van hun cultuur over op een grote groep mensen. Zo worden de verschillende subculturen binnen Nederland dichter bij elkaar gebracht en wordt bijgedragen aan wederzijds begrip en respect. Van elkaar leren ,met elkaar samenwerken en een bijdrage leveren aan een positief leefklimaat zijn belangrijke doelen tijdens deze bijzondere dag van Harmonie van Nederland.

Het cultuurfestival vond plaats op zondag 14 mei 2016, een memorabele datum vanwege de bombardementen in 1940 in Rotterdam. Tijdens de theatershow in de Doelen stonden we stil bij dit feit in de Nederlandse geschiedenis en de viering van 75 jaar wederopbouw van de stad. In de middag lieten kinderen en vrijwilligers uit het hele land zien dat zij positief betrokken zijn en lieten aan het publiek zien waar zij aan denken bij thema’s zoals wetenschap, vriendschap, vrede, milieu, kunst, familie en altruïsme en er werd volop gezongen en gedanst voor Vrede en Vrijheid.

www.harmonievannederland.nl

www.intflc.org

www.youtube.com/watch?v=BtcaZeMh2Xk

IMG_0246 IMG_0248 IMG_0249 CicjsIgXAAAi-vT CiafV59VEAAbbs- CicJGZIXIAIR-bdIMG_0244