a48a1898da38c64298f6dd826db03141.jpg.max800 Ontmoet-moslim-1050x557Ontmoeting tijdens een iftar maaltijd!

Lijkt het jou leuk om bij onze vrijwilligers thuis een ‘iftar’ maaltijd te nuttigen en ben je benieuwd naar alle gebeuren rondom de iftar en de maand Ramadan?! Dan is dit je kans en kan je je opgeven (alleen of met je gezin) voor een iftar maaltijd bij een moslim thuis. Voel de sfeer van de ramadan bij mensen thuis. We hebben meer dan 40 aanmeldingen binnen voor een iftar bij onze vrijwilligers thuis in heel Brabant!

U kunt per mail via [email protected] aanmelden. Er zal zo snel mogelijk contact opgenomen worden om een afspraak in te plannen bij een van onze vrijwilligers thuis. De iftar maaltijden zijn geheel kosteloos!
De ramadan periode is van 27 mei tot 24 juni.

Doel:
Het doel is meestal om op ongedwongen wijze sociale samenhang te bevorderen. Onder het genot van culinaire hoogstandjes worden vele contacten gelegd en zinnige gesprekken gevoerd. Onderlinge contact, saamhorigheid, tolerantie, respect en wederzijds begrip voor een andere cultuur is vaak het resultaat.

Wat is een iftar maaltijd?
Tijdens ramadan eten en drinken moslims een maand lang niets tussen dageraad en zonsondergang. Een maand lang staat het leven van moslims in teken van verbroedering, zelfdiscipline, zelfreflectie en bezinning op spiritueel gebied.

Voor zonsopgang wordt vaak nog een maaltijd genuttigd en gedurende de dag een strikte onthouding van eten en drinken nageleefd. Naast het lichamelijke aspect is het ook een geestelijke beproeving. Na zonsondergang het avondmaal, de zogenoemde iftar, te nuttigen.

Vanaf zonsondergang worden familie en kennissen bezocht en eet men gezamenlijk. De over het algemeen zoete gebakjes worden gebruikt om weer energie te krijgen.

DDgBEN3XgAMZUiY DDgBCThWAAApOam DDgGGnPW0AEuRxZ DDgF3EgXUAEF1oE DDgF0x7W0AIRSkK DDgFqxqW0AA2fe5